I Love Life – Inspiratie

Omzet als gevolg van meer zichtbaarheid

Met bloggen, vloggen, podcasts, facebook live en netwerken ben je online en off-line zichtbaar. Je hebt de juiste doelgroep voor ogen door middel van je ideale klantprofiel en je krijgt reacties op je zichtbaarheid.

Dat is niet hetzelfde als meer omzet maken. Gratis diensten zijn misschien goed voor de zichtbaarheid zoals bij Annelies in het blog over netwerken, dat is het niet meteen voor de omzet. Omzet maak je door het verkopen van je product of dienst.

Opvolgen van zichtbaarheid

In de zichtbaarheid verwijs je naar een gratis introductie zoals een e-boek of een checklist. Ook kun je direct verwijzen naar een front end; een klein product of dienst om je potentiële klant nader kennis met je te laten maken.

Ronny Heeg is barista (koffiespecialist) en geeft de ‘Thuis barista workshop’ tegen een introductieprijs. Op die manier is hij zichtbaar als koffie expert. Tijdens de workshop ontdekken de cursisten wat nog meer mogelijk is met koffie én waar Ronny je mee kan helpen.

Als Stok-achter-de-deur Coach werk ik met een Start Up Gesprek, de laag geprijsde 1-op-1 kennismaking. In dit Start Up Gesprek gaan we dieper in op jouw probleem en geef ik je persoonlijke tips die je direct kunt toepassen..

Het voordeel van deze manier van werken is dat je ook zelf invloed hebt op wie je als klant wilt. Niet iedereen die op je kennismaking af komt is ook geschikt als jouw klant. Zo heb ik waardevolle tips gegeven in een Start Up zonder dat ik er een opvolg aanbod op deed.

Er moet een klik zijn wil je een goed resultaat hebben met je dienst. Die klik ontdek je tijdens je introductie. Het is aan jou als ondernemer om een vervolg aanbod te doen tijdens die nadere kennismaking.

5 stappen op een rijtje

Van zichtbaarheid naar omzet vraagt dus een aantal stappen:

  1. Word structureel zichtbaar in ondernemen. Hoe dat moet heb je ontdekt in deze blog cyclus.
  2. Maak je gratis introductie (je opt-in) zichtbaar op je site en verwijs daar naar in je zichtbaarheid. Zo heeft Ronny bijvoorbeeld het gratis e-boek ‘De koffiereis’.
  3. Bepaal welke front end je wilt gebruiken. Dat zijn de laaggeprijsde producten waar je dieper in contact raakt met je potentiële klant. Zoals een Start Up gesprek een workshop of een lezing.
  4. Ontwikkel back end Hier zit voor jou de omzet. Als Stok-achter-de-deur Coach zijn dat verschillende trainingen, individueel en groepsgewijs. Voor Ronny is dat onder andere een individuele training bij jou thuis en een andere klant ontwikkelde als natuur therapeut een strippenkaart.
  5. Ontwikkel jouw high end product die alleen voor supergemotiveerde en actieve klanten is. Een dergelijk product is exclusiever en veelomvattend.

Het uitwerken van deze producten vergt tijd. Naarmate je zichtbaarder bent, vaker reacties krijgt en je mailinglijst middels de gratis opt-in groter wordt, krijg je meer inzicht in de problemen, waarden en wensen van je klanten. Je werkt dan ook continue aan je producten.

Het is dan ook heel goed mogelijk dat je verschillende opt-ins hebt en verschillende back end producten. Je vliegt jouw producten en diensten dan verschillend aan, net zoals je met blogs een ander publiek bereikt dan met vlogs.

Doen

Zoals alles in ondernemen is zichtbaarheid omzetten naar omzet ook een kwestie van doen. Maak die producten of diensten, vlieg op verschillende manieren je doelgroep aan en verfijn je materialen. Soms kan een woord, de kleur van een knop op je website of een foto al een wereld van verschil maken.

Blijf dus DOEN, houd vol en ga voor jouw onderneming. Ondernemen is keuzes maken op weg naar jouw vrijheid, op weg naar jouw I Love Life.

Heb jij moeite met DOEN, vraag dan de Start Up aan en ontdek welke blokkade jij hebt in Zichtbaar Ondernemen. Je ontvangt persoonlijke tips die je direct kunt toepassen om van onzichtbaar zichtbaar te worden.

2018 wordt jouw jaar van zichtbaarheid met omzet als gevolg!

Op jouw doen!

Michaëla Wierdsma

 

 

Michaëla Wierdsma

Foto: Fabian Blank on Unsplash

PS: Deel dit artikel met je Facebook vrienden- en volgers, LinkedIn contacten en Twittervolgers via de share knoppen, zodat ook zij voordeel hebben van deze materie. 

No Comments

Be the first to start a conversation

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2016, I Love Life. Alle rechten voorbehouden. Ontworpen en onderhouden door websitedienstverlening.nl ILoveLife is een geregistreerd handelsmerk.