Deze 3e dag van de Meer Energie In Je Leven Challenge gaat over

Bewegen

Dat klinkt als een open deur; van bewegen krijg je energie. De kunst is om niet alleen door die open deur te kijken, maar er ook doorheen te stappen en mee te doen.  Zoals je inmiddels weet is DOEN het middel om ook Meer Energie in je leven te krijgen.

Ochtend ritueel

’s Ochtends gelijk bewegen komt ten goede aan je mindset.

In de video van vandaag licht ik het bewegen met een aantal tips voor vandaag toe.

Dus: start je dag met bewegen. Niet alleen dat loopje naar de wc, nee gewoon een paar oefeningen.

  • Rekken en strekken van armen en benen doe je in je bed
  • Op de rand van je bed, draai je je schouders, polsen en enkels.
  • Onderweg naar de wc schudt je je armen los.
  • Drink je eerste glas water van die dag.

Kijk hoe het er in de dierenwereld aan toe gaat. Een hond of kat rekt zich ALTIJD uit voor die aan de wandel gaat. Deze video spreekt voor zich.

Dit kost slechts 3 minuten tijd. Dan is er nog tijd over om extra oefeningen te doen. Ontdek wat bij jou past en waar jij energie van krijgt.

Zelf doe ik 4 – 5 per week oefeningen voor ongeveer 20 minuten. Ik maak mijn rug los, doe squats en lunges, buikspieroefeningen en een paar arm oefeningen. Ik wissel dat af.

Met opzet niet elke dag. Dit om een faal gevoel te voorkomen. Als je namelijk tegen jezelf zegt dat je elke dag een oefening moet doen en je mist een keer, heb je direct een gevoel van falen. Er is dan zo’n stemmetje in je hoofd die klinkt als: “zie je wel… gevolgd door een negatieve reden”. Dit stemmetje draagt absoluut niet bij tot Meer Energie, juist het tegenovergestelde. Door jezelf niet elke dag die oefeningen op te leggen, kun je voorkomen dat je je lat hoog legt en eerder kans hebt op falen.

NB: als je een dergelijk stemmetje vaker hoort én je hebt er hinder van, neem dan contact met mij op, michaela@ilovelife.nl. Dergelijke stemmetjes zijn absoluut niet stimulerend. Het vergt teveel in deze challenge om daarop door te gaan.

Opdracht voor vandaag:

  1. Ga na waar jij meer beweging zou mogen ervaren en hoe jij dat in je dagelijks systeem inbouwt. Als je voornamelijk achter je bureau zit, bedenk dan manieren om toch te bewegen of regelmatig te staan. Zit je veel in de auto, plan dan stopmomenten in en doe rek- en strekoefeningen voor je de auto in stapt en zodra je op de plaats van bestemming bent.
  2. Doe vandaag 1 ding uit je antwoord op vraag 1 en houd dat de rest van de week vol.
  3. Houd je niet zo van sporten en wil je wel bewegen, bedenk hoe je dat kunt combineren met anderen die ook die stimulans om te bewegen kunnen gebruiken. Samen bewegen werkt namelijk stimulerend. Ideeën: ga tijdens de lunchpauze wandelen, zoek een fietsmaatje voor vrijdagavond, maak een afspraak om de hond van de buren uit te laten, spreek af met een vriend om te gaan tennissen en daarna bijpraten.
  4. Beweeg met een glimlach -> dubbele energie 🙂

Tip:

  • Doe je aan yoga, doen dan een paar keer per week een aantal yogaoefeningen in de ochtend om je lichaam en geest wakker te maken.
  • Raadpleeg een personal trainer in een sportschool voor oefeningen die je thuis kunt doen.
  • Heb je fysieke klachten neem dan contact op met je huisarts of een fysiotherapeut voor oefeningen die bij jou passen.


Extra:

Het internet staat vol met allerlei tips om meer te bewegen. Ook vind je er goede oefeningen om  even tussendoor te doen. Een daarvan is de squat, in deze video wordt de squat uitgelegd. Eén van de makkelijkste en gelijk effectieve oefeningen voor je benen én eenvoudig tussendoor toe te passen.

Heel veel succes en plezier vandaag met bewegen en voel de energie stromen!
Michaëla Wierdsma

 

 

PS: hier nog even de link van de besloten facebookgroep, laat weten welke tips jij hebt opgevolgd van deze dag. En wie weet heb jij nog een goede beweeg tip, ik leer graag van jou.

Foto: Dominik Wycislo